Sofia Karlsson – Jubileumsturné

Foto: Foto ©AnnaReet Gillblad

Sofia Karlsson kommer under hösten 2024 att förlänga sin hyllade jubileumsturné där hon spelar låtarna från sitt ikoniska album “Svarta Ballader”. Albumet “Svarta ballader”, var för Sofia Karlsson startskottet på en lysande karriär i Sverige och Europa. Albumet belönades med en Grammis i både Sverige och Danmark, samt pris vid Manifestgalan. Skivan har sålt i över 120 000 exemplar i Sverige och anses vara det mest framgångsrika visalbumet i modern historia.

“Jag har aldrig gjort en uppföljare till albumet “Svarta ballader”. Den skivan är min enda och stora kärleksförklaring till Dan Anderssons dikter och verk. Han är min käraste poet och också en del av mitt liv, min tradition och min familj i generationer bakåt. Han är de utsattas poet, skogarnas poet och de karga markernas diktare. Det blir ett kärt återseende att göra albumet på scen igen.”

Missa inte denna chans att uppleva Sofia Karlsson live!

Dynamos lokaler är tillgänglighetsanpassade. Ingång för rörelsehindrade från Tunnbindaregatan 37. Bilparkering på gatorna i närområdet. Restaurangen "Dynamo Deli" är öppen hela kvällen. Det är inte tillåtet att ta med väskor större än 40x40x20 cm på konserterna.

Insläpp - 18,00

Biljettpris, medlem i Crescendo - 320 kr