Sharón Clark – Sarah Vaughan 100 år

230 230 people viewed this event.

Foto: © Gorm Valentin

Den amerikanska jazzsångerskan Sharón Clark gjorde sin första Sverigeturné 2014 tillsammans med Malmöpianisten Mattias Nilsson och hans trio. Turnén blev en succé där samtliga konserter var utsålda och hon har sedan dess återvänt till Sverige och Europa flera gånger och gett bejublade konserter. 2024 återvänder Miss Clark till Europa med en hyllningskonsert till Sarah Vaughan som skulle fyllt 100 i år.

”Sharón Clark hör hemma på spellistan för alla som lyssnar på Ella Fitzgerald, Billie Holiday eller Sarah Vaughan, så bra är hon!” /Mark Robbins – ALLT OM JAZZ (USA)

MEDVERKANDE

Sharón Clark – sång, Mattias Nilsson – piano, Jonas Castell – kontrabas, Pelle ”Trazan” Jonasson – trummor

Övrig information

Bra att veta

Dynamos lokaler är tillgänglighetsanpassade. Ingång för rörelsehindrade från Tunnbindaregatan 37. Bilparkering på gatorna i närområdet. Restaurangen Puck'n' Roll är öppen hela kvällen. Det är inte tillåtet att ta med väskor större än 40x40x20 cm på konserterna.

Insläpp - 18.00

Biljettpris, ordinarie - 290 kr