Konserten är avslutat

Linus Olsson Quintet featuring Anders Bergcrantz

Gitarrvirtuosen Linus Olsson återförenas med världstrumpetaren Anders Bergcrantz i klassiskt kvintettformat.

Linus flyttade för 30 år sedan från Malmö till den franska rivieran och Nice där han har varit en ledande figur på jazzscenen. Han har genom åren sammanfört franska grupper med världsartister och han har en unik förmåga att förflytta sig mellan olika musikstilar och samtidigt alltid låta som sig själv och även höja sin musikaliska omgivning.

Anders har i många år ansetts som en av världens ledande trumpetsolister och det finns få som har uppnått ett så personligt sound på sitt instrument. Han har fått alla utmärkelser som finns och hans spel lämnar aldrig någon oberörd.

I kompet hittar vi några av södra Sveriges mest efterfrågade jazzmusiker: Svempa Lundeqvist på piano, Simon Petersson, på kontrabas och Olle Dernevik på trummor.

Gruppen spelar kompositioner av Linus och Anders. Det är JAZZ med stora bokstäver!

Onsdag den 6 mars kl. 19.00

Plats: Dynamo

Ingång från Bråddgatan i hörnet av Kungsgatan

Entré 290 kr. Medlemmar 230 kr Stud. 80 kr.

Dynamos lokaler är tillgänglighetsanpassade. Ingång för rörelsehindrade från Tunnbindaregatan 37. Bilparkering på gatorna i närområdet. Restaurangen Puck'n' Roll är öppen hela kvällen. Det är inte tillåtet att ta med väskor större än 40x40x20 cm på konserterna

Insläpp - 18.00

Biljettpris, medlem - 230 kr