Konserten är avslutat

Jump4Joy

Foto: Pelle Piano

Jump4Joy är en unik grupp som du inte får missa. Du kan se dem som en konsert, ett dansevenemang, en teaterpjäs, en varietéföreställning eller som en härlig utekväll med ett liveband på klubben. Var beredd på något utöver det vanliga. De beskriver konceptet som ”energisk musikunderhållning med tydliga New Orleans-influenser”, och har gjort över 3000 föreställningar med stående ovationer i Paris, Moskva, London, New Orleans, Berlin och Helsingfors.

Gruppen leds av Ulf Sandström och Bo Gustafsson. Ulf är en lysande pianist och en själfull sångare, men framför allt en storartad underhållare. Hans surrealistiska humor och flerspråkiga förmåga skapar en magisk stämning som kommer att fängsla dig. Bo är en fantastisk tenorsaxofonist. Han frambringar ren musikalisk energi med sin sax, sin röst och sitt slagverk, från första ton till det sista extranumret. Hans utstrålning på scenen är enormt underhållande i sig. Ulf och Bo har spelat tillsammans i över 25 år, vilket har gjort dem extremt samspelta och gett dem en svårslagen improvisationsförmåga – deras musikaliska samspel förnyas varje gång de uppträder.

Trummor Kenneth Björnlund och bas Surjo Benigh.

Restaurangen öppnar kl. 18.30

Insläpp - 18.30