Erics Bluesband med gäst Mats Ronander

427 427 people viewed this event.

Sångaren, gitarristen och kompositören Mats Ronander är en ikon inom svenskt musikliv. Han kommer kommer till Crescendo tillsammans med Eric´s Bluesband! Mats var en av medlemmarna i bandet Nature och kompade Ulf Lundell på en turné med en liveplatta som slutresultat. Hans största soloframgång kom 1992 med singeln ”Gör mig lycklig nu” en duett med Kim Larsen. Han medverkade som sångare och gitarrist i Low Budget Blues Band och Grymlings.

Det välmeriterade bandet Eric´s Bluesband har nyligen släppt sin femte skiva alla skrivna av Eric, “Rolling Avenue”. Eric är en utmärkt gitarrist och sångare och har inspirerats av artister som Eric Clapton, Albert King och BB King, Doyle Bramhall II, Gary Clark Jr.

Medverkande Mats Ronander sång, gitarr, munspel, Eric Hansson sång, gitarr, Max Lorentz keys Matts Alsberg bas Staffan Broden trummor

Övrig information

Bra att veta

Dynamos lokaler är tillgänglighetsanpassade. Ingång för rörelsehindrade från Tunnbindaregatan 37. Bilparkering på gatorna i närområdet.. Det är inte tillåtet att ta med väskor större än 40x40x20 cm på konserterna. Restaurangen Dynamo Deli serverar vällagad vegansk mat. Förboka genom att följa länken https://favrit.com/sv-se/menu/location/LZnVx4DjDqG Välj sedan rutan "Förbokning av mat till Crescendo"