Konserten är avslutat

Peter Asplund Aspiration med Jacob Christoffersen och Emmalisa Hallander

756 756 people viewed this event.

Trumpetaren, sångaren och kompositören Peter Asplund möter här, tillsammans med Hans Andersson och Johan Löfcrantz Ramsay, en av de stora danska pianoprofilerna; Jacob Christoffersen och det nya unga stjärnskottet; Emmalisa Hallander.

Gruppen bjuder på nyskriven musik från både Hallander och Asplund, varvat med guldkorn ur The Great American Songbook. Ambitionen att presentera jazzmusik i formatet föreställning, snarare än konsert, har blivit ett signum för gruppen ASPIRATION och de gäster de bjuder in.

Hans Andersson – kontrabas, Johan Löfcrantz Ramsay – trummor, Jacob Christoffersen – piano, Emmalisa Hallander – sång

Onsdag 31 januari kl. 19.00

Plats: Dynamo, ingång från Bråddgatan i hörnet av Kungsgatan

Entré 290 kr. Medlemmar 230 kr. Studerande 80 kr

Övrig information

Bra att veta

Dynamos lokaler är tillgänglighetsanpassade. Ingång för rörelsehindrade från Tunnbindaregatan 37. Bilparkering på gatorna i närområdet. Restaurangen Puck'n' Roll är öppen hela kvällen. Det är inte tillåtet att ta med väskor större än 40x40x20 cm på konserterna.

Insläpp - 18.00

Biljettpris, ordinarie - 290 kr